روف تاپ پکیج اسکرو

روف تاپ پکیج اسکرو یک واحد تهویه مطبوع مستقل از زیرمجموعه فن کویل هاست که همه بخش های لازم برای یک سیستم تهویه را در خود دارد. روف تاپ پکیج ها همانطور که از نام آن ها پیداست به صورت مستقل بر روی پشت بام ها نصب می شوند و سیستم تهویه منازل را شکل می دهند.

روف تاپ پکیج اسکرو

قیمت و خرید روف تاپ پکیج اسکرو

طراحی ماژولار روف تاپ پکیج اسکرو دست خریداران را در خرید این دستگاه کاملا باز گذاشته است. خرید روف تاپ پکیج اسکرو با قطعات مختلف و با ظرفیت های گوناگونی امکان پذیر است تا این روف تاپ پکیج برای هر فضای و هر کاربردی ایده آل باشد. برای استعلام قیمت این دستگاه نیز می توانید با گروه والا اندیشان وطن در تماس باشید.

روف تاپ پکیج چیست و چه وظیفه ای دارد؟

روف تاپ پکیج در حقیقت یک مجموعه کامل از دستگاه های مختلف تهویه است. سیستم های تهویه مطبوع یا همان سیستم های HVAC به بخش های مختلفی نیاز دارند تا بتوانند به درستی کار کنند و عمل تهویه را انجام دهند. این سیستم ها به یک مبرد برای تأمین هوای خنک نیاز دارند. همچنین برای عبور دادن و تنظیم فشار سیال به بخش هایی نظیر کندانسور و کمپرسور نیاز دارند.
در سیستم های تهویه صنعتی و حتی در همین سیستم های تهویه مطبوع قدیمی، این بخش ها اغلب از یکدیگر جدا واقع می شوند و هر کدام یک واحد مستقل محسوب می شوند. به عنوان مثال کندانسینگ یونیت یا کمپرسینگ یونیت های مجزایی در کنار چیلر، مبرد و سایر اتصالات یک سیستم را تشکیل می دهند. اما روف تاپ پکیج هایی نظیر روف تاپ پکیج اسکرو، همه این واحد ها را درون خود جای داده اند و یک سیستم کامل، یکپارچه و مستقل محسوب می شوند.
روف تاپ پکیج اسکرو در حقیقت روف تاپ پکیج کاملی است که معماری دستگاه ها و قطعات آن ها به حالت اسکرو ساخته شده است. کمپرسور، کندانسور و اواپوراتور ها در معماری های مختلفی نظیر پیستونی، اسکرو و اسکرال ساخته می شوند. نوع ساخت در حقیقت در نحوه عملکرد و مشخصات مکانیکی این دستگاه ها تأثیر زیادی دارد. ظرفیت و مشخصات روف تاپ پکیج اسکرو مشابه دستگاه های اسکرو است.

اجزای تشکیل دهنده روف تاپ پکیج اسکرو چیست؟

روف تاپ پکیج اسکرو از دو واحد عمده تشکیل شده است که یکی از آن ها وظیفه تراکم و تنظیم سیال ها را بر عهده دارد (کندانسینگ یونیت) و دیگری هوا را برای ورود به شبکه تهویه ساختمان نظیر کانال ها آماده می کند (واحد هواساز). هر کدام از این بخش ها نیز خود دستگاه هایی را دارند. کندانسینگ یونیت متشکل از کمپرسور و کندانسور است که این دو دستگاه در روف تاپ پکیج اسکرو، به صورت اسکرو تهیه و نصب می شوند.
بخش هواساز روف تاپ پکیج اسکرو نیز از قسمت هایی نظیر فیلتر هوا، کویل های سرمایشی و گرمایشی و نهایتا فن دمنده تشکیل می شود. بخش هواساز هوا را وارد روف تاپ پکیج اسکرو می کند و از همین بابت اهمیت زیادی دارد. کویل های گرمایشی و سرمایشی نیز به صورت پیچه هایی از جنس مخصوص و کویل های درجه یک تهیه می شوند و ممکن است از اواپراتور های هوایی برای این کویل ها استفاده شود.

مزایای استفاده از روف تاپ پکیج اسکرو

مزایای استفاده از روف تاپ پکیج اسکرو چیست؟

روف تاپ پکیج اسکرو مزایای متعددی را در اختیار یک مجموعه قرار می دهد. مجزا بودن واحد های مختلف در عین یک واحدی بودن این سیستم می تواند در زمینه های زیادی کمک کننده باشد. سازمان دهی قطعات مختلف در کنار یکدیگر می تواند فضای خیلی کمتری اشغال کند و این موضوع برای ساختمان های مسکونی اهمیت زیادی دارد. همچنین روف تاپ پکیج قابل سرهم شدن در فضای پشت بام است که همین موضوع نیز اهمیت زیادی دارد.