مقایسه داکت اسپلیت سقفی توکار کویل سرخود با کویل گرمایشی مجزا_والا اندیشان وطن

مقایسه داکت اسپلیت و فن کویل

انتخاب یکی از این دو سیستم تهویه داکت اسپلیت و یا فن کویل نیازمند شناخت کافی و آگاهی است. شما باید از بازدهی سیستم، قیمت و محل نصب آن آگاهی کسب کنید. با مقایسه داکت اسپلیت سقفی توکار کویل سرخود با کویل گرمایشی مجزا قطعا انتخاب درست تری خواهید داشت. ممکن است در نگاه اول تصور کنید که این دو سیستم مشابه هستند. البته نحوه عملکرد داکت اسپلیت با فن کویل مشابهت دارد. پنل های این دو سیستم مشابه یکدیگر هستند.

در حالیکه چند نکته باعث تفاوت هایی بین داکت اسپلیت و فن کویل شده است. در فن کویل آب سرد یا گرم عامل اصلی تولید باد گرم و یا سرد می باشد، در حالیکه عملکرد داکت اسپلیت مشابه کولر گازی است. در داکت اسپلیت از گاز فریون برای خنک کردن و یا گرم کردن سیستم استفاده می کنند. برای نصب انواع مختلف فن کویل به وجود یک دستگاه هواساز مرکزی نیاز است، در حالیکه داکت اسپلیت با دارا بودن کندانسور نیازی به دستگاه هواساز مرکزی ندارد.

 

<جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید>

تفاوت داکت اسپلیت و فن کویل

با مقایسه داکت اسپلیت سقفی توکار کویل سرخود با کویل گرمایشی مجزا می توان گفت سرویس فن کویل راحت تر است. داکت اسپلیت ها دو مدل اینورتر و معمولی دارند. در حالیکه فن کویل ها از چنین ویژگی برخوردار نیستند. از دیگر تفاوت داکت اسپلیت با فن کویل این است که فن کویل ها با چیلر تراکمی و یا جذبی قابل استفاده هستند، در حالیکه اجزای داکت اسپلیت ها برای هر واحد مجزا شده اند.

مدل های دیواری فن کویل را می توان به راحتی روی کار نصب کرد، بنابراین احتیاجی به تغییر معماری ساختمان نخواهید داشت. تعمیر و نگهداری فن کویل های دیواری بسیار راحت و آسان است. اما داکت اسپلیت ها به دلیل توکار بودن باید داخل سقف کاذب نصب شوند. این امر سبب دسترسی مشکل به داکت اسپلیت شده است.

 

شباهت داکت اسپلیت و فن کویل

با مقایسه داکت اسپلیت سقفی توکار کویل سرخود با کویل گرمایشی مجزا می توان به شباهت های آن ها پی برد. یکی از شباهت های فن کویل و داکت اسپلیت جذب هوای اطراف از طریق دریچه های تعبیه شده در اطراف دستگاه است. در سیستم های فن کویل و داکت اسپلیت هوا در مجاورت لوله های سرد و یا گرم قرار می گیرد و با توجه به آن دمای محیط را تنظیم می کند. از هر دو سیستم می توان در چهار فصل استفاده کرد. خرید داکت اسپلیت و فن کویل با توجه به کارایی که دارند از نظر اقتصادی به صرفه می باشند.

با مقایسه داکت اسپلیت سقفی توکار کویل سرخود با کویل گرمایشی مجزا می توان فهمید که هر دو سیستم در مدل های مشابه از قبیل کاستی، سقفی و کانالی در بازار موجود هستند. می توان مدل های توکار هر دو سیستم را در داخل سقف کاذب نصب کرد. در برخی از مدل های داکت اسپلیت و فن کویل ترموستات وجود دارد، بنابراین نیازی به خرید ترموستات جداگانه نخواهید داشت. نصب فن کویل و داکت اسپلیت به لوله کشی زیاد نیاز ندارد. با نصب هر دو سیستم می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

 

مزایا و معایب داکت اسپلیت

در داکت اسپلیت ها به دلیل برگشت هوای داخل هر واحد سوخت کمتری مصرف می شود. می توان گفت سرمایش و گرمایش در داکت اسپلیت ها توسط حرکت هوا در واحدهای داخلی انجام می گیرد. نحوه عملکرد سرمایشی داکت اسپلیت ها مشابه کولرهای گازی است.

در داکت اسپلیت ها برای گرمایش از کویل آب گرم استفاده می کنند. با قرار دادن هواساز در بالای سقف کاذب هوا از طریق کانال ها در محیط توزیع می شود. داکت اسپلیت ها در دو نوع اینورتر و معمولی در بازار موجود هستند. در نوع اینورتر می توان فرکانس برق وارد شده را تغییر داد و تعداد دور و قدرت کمپرسور را تنظیم کرد.

 

مزایا و معایب فن کویل

یکی از مزایای فن کویل صرفه جویی در مصرف انرژی است. همچنین فن کویل ها به دلیل نیاز نداشتن به کانال کشی فضای کمی را اشغال می کنند. نصب فن کویل ها بسیار راحت و آسان است. از مزایای ویژه فن کویل ها می توان به سرمایش و گرمایش همزمان آن اشاره کرد. شما می توانید با نصب فن کویل دو نقطه از یک محیط را سرد و یا گرم کنید. ایمنی و کنترل فن کویل ها در هنگام آتش سوزی بسیار راحت و آسان است.

با استفاده از فن کویل می توانید دمای اتاق ها را به صورت مجزا تنظیم کنید. از مزایای فن کویل می توان به دمای کم آب گرم مورد نیاز جهت راه اندازی سیستم اشاره کرد. با نصب فن کویل می توانید از انتشار آلودگی در بین اتاق ها جلوگیری کنید.

از معایب فن کویل ها می توان به تعمیر و نگهداری دشوار آن اشاره کرد. فن کویل ها نیاز به لوله کشی دارند. فن کویل ها از هوای موجود استفاده می کنند، بنابراین هوای تازه وارد نمی شود. بازدهی فن کویل ها نسبتا کم است. همچنین فیلتراسیون این سیستم ها ضعیف می باشد. فن کویل ها نمی توانند رطوبت را کنترل کنند.