هوا ساز ایرواشر خانگی روبرو زن

آشنایی با هوا ساز ایرواشر خانگی روبرو زن

آشنایی هر چه بیشتر با دستگاه هواساز ایرواشر

دستگاه هواساز ایرواشر امروزه به منظور شست و شو، تأمین دمای مطلوب و تمیز کردن هوا مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سیستم تهویه از کارکردهای مختلفی همچون ایجاد گرمایش در زمستان، ایجاد سرمایش در تابستان، ایجاد رطوبت نسبی و هوادهی برخوردار است. دستگاه هواساز ایرواشر به تجهیزات خاصی نیاز ندارد. به گونه ای که در تابستان سرمایش را به روش سیستم تبخیری و در زمستان گرمایش را با وصل شدن کویل های تعبیه شده فراهم می کند.
استفاده از این نوع سیستم تهویه برای شهرهای شمالی و جنوبی کشور پیشنهاد نمی شود، زیرا استفاده از آن به نوعی باعث افزایش میزان رطوبت می شود. در مقابل استفاده از این دستگاه برای مناطقی با شرایط آب و هوایی همچون کرمان، مشهد، تهران، یزد، اصفهان و … مناسب است. به نوعی می توان گفت استفاده از این نوع سیستم، هوای مطبوعی را در مناطق خشک کشور به وجود می آورد؛ زیرا باعث ایجاد رطوبت از طریق آب پودر شده می شود.

قیمت هواساز ایرواشر خانگی روبرو زن

نگاهی بر عوامل مشخص کننده قیمت هواساز ایرواشر خانگی روبرو زن

قیمت هواساز ایرواشر خانگی روبرو زن را نمی توان به صورت دقیق مشخص کرد، زیرا به فاکتورها و عوامل متعددی بستگی دارد. در حالت کلی این نوع سیستم تهویه از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. یکی از این عوامل تأثیر گذار نوسانات بازار ارز است که تأثیر بسیار زیادی بر روی قیمت این سیستم ها دارد. همچنین برند عرضه کننده و کشور سازنده از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت این نوع سیستم تهویه هستند. نوع کمپرسور و مدل دستگاه نیز از دیگر فاکتورهای تعیین کننده قیمت این نوع سیستم تهویه به شمار می آیند. از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت این سیستم می توان به جنس قطعات و ظرفیت تهویه آن اشاره کرد.

مشخصات هواساز ایرواشر خانگی روبرو زن

نگاهی بر مولفه ها و مشخصات هواساز ایرواشر خانگی روبرو زن

ساختار این نوع سیستم به گونه ای است که در آن هوا به سمت جلو فوت می شود. در واقع هواساز ایرواشر خانگی روبرو زن با پرتاب کردن هوا به سمت جلو دمای فضای مورد نظر را به خوبی تنظیم می کند. این نوع سیستم نقش بسیار مهمی در تهیه رطوبت مورد نیاز به منظور رفع خشکی هوا و تنفس هوای مطبوع دارد. برخورداری از راندمان عملکردی بسیار خوب نیز از دیگر ویژگی های این سیستم تهویه به شمار می آید.
خرید این محصول با دارا بودن عملکرد سرمایشی و گرمایشی به نوعی باعث صرفه جویی از نظر اقتصادی می شود، زیرا شما را از خرید وسایل گرمایشی و سرمایشی دیگر بی نیاز می سازد. این دستگاه قادر است هوا را از هر نوع آلودگی موجود در آن همچون گرد و خاک و بوی نا مطبوع به خوبی تصفیه کند، زیرا این نوع سیستم تهویه به یکسری فیلترهای خاص مجهز است. از دیگر مشخصه های بارز این نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی می توان به قابلیت تنظیم رطوبت آن اشاره کرد.
هزینه نگهداری و تأمین قطعات یدکی این نوع سیستم نسبت به دیگر سیستم ها بسیار کمتر است. همچنین هواساز ایرواشر خانگی روبرو زن را می توان در اغلب شهرهای ایران که در فصل تابستان دارای آب و هوای خشک هستند استفاده کرد. استفاده از این نوع هواساز ایرواشر خانگی مانع از ایجاد افت فشار آب در سرویس بهداشتی یا حمام می شود. این نوع سیستم تهویه در حین عملکرد صدای بسیار پایینی دارد و باعث آلودگی در فضای مورد نظر نخواهد شد.

خرید هواساز ایرواشر خانگی روبرو زن

آشنایی با نکات مهم جهت خرید هواساز ایرواشر خانگی روبرو زن

برای خرید یک هواساز ایرواشر خانگی روبرو زن لازم است به نکات مهمی توجه داشته باشید تا از خرید خود بهترین نتیجه را کسب کنید. یکی از نکاتی که قبل از خرید لازم است مورد توجه قرار گیرد توجه به حجم هوادهی سیستم است. محل نصب نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین بهتر است این نوع سیستم متناسب با فشار استاتیکی مورد نیاز برای هواکش ایرواشر و قدرت موتور انتخاب شود. عمودی یا افقی بودن ایرواشر مورد نیاز پروژه نیز از دیگر نکات مهم جهت خرید این نوع هواساز ایرواشر است.
اجرای اصولی سیستم کانال ‌های توزیع هوای ایرواشر نیز به دقت و توجه خاصی نیاز دارد. توجه به قابلیت و کارایی دستگاه نیز از دیگر مواردی است که قبل از خرید باید مورد توجه قرار گیرند. از دیگر موارد مهم جهت خرید این نوع سیستم اطلاع از قیمت آن ها است. انتخاب هواساز ایرواشر بر اساس جهت خروج جریان هوا نیز از دیگر موارد مهمی است که قبل از خرید باید مورد توجه قرار گیرد. لازم به ذکر است این نوع سیستم ها با توجه به جهت جریان خروجی هوا دارای سه نوع پایین زن، روبرو زن و بالا زن هستند. مدل های روبرو زن هوا را به سمت جلو و مدل های بالا زن و پایین زن به ترتیب هوا را به سمت بالا و پایین فوت می کنند.