هوا ساز ایرواشر خانگی بالا زن

آشنایی با هواساز ایرواشر خانگی بالا زن

آشنایی با انواع مختلف هواساز ایرواشر خانگی بالا زن

هواساز ایرواشر خانگی دارای انواع مختلف ایرواشر خانگی ایستاده، سقفی و پشت بامی است. برای آشنایی هر چه بیشتر با این مدل ها نگاهی مختصر به هر کدام از آن ها خواهیم داشت. در واقع این دستگاه دارای بیشترین کاربرد و استفاده جهت انجام عملیات گرمایش و سرمایش است. همچنین از این سیستم به منظور تأمین هوای تازه و تهویه خانه خود می توان به راحتی استفاده کرد.
هوا ساز ایرواشر خانگی ایستاده: این مدل بهترین گزینه برای مکان هایی است که امکان نصب هواساز ایرواشر در سقف وجود ندارد. این نوع سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که فضای کمی از محیط را اشغال می کنند.
هوا ساز ایرواشر سقفی: این مدل بر اساس تکنولوژی جدید طراحی و ساخته شده و بسیار مدرن است. با استفاده از این دستگاه سقفی دیگر نیازی به کانال کشی بین طبقاتی نخواهید داشت، از اینرو استفاده از این نوع سیستم تهویه به نوعی باعث افزایش متراژ خانه ها و صرفه جویی در فضا می شود. این مدل را می توان در سقف و یا در بالکن نصب کرد. استفاده از این سیستم ها هیچ گونه صدای مزاحمی را در خانه ایجاد نمی کند، زیرا در ساختار آن ها از انواع صداگیرها و فن های بی صدا استفاده شده است.
هوا ساز ایرواشر پشت بامی: مدل های پشت بامی با اینکه از نظری ظاهری مشابه ایرواشرهای صنعتی هستند، اما نسبت به مدل های صنعتی ظرفیت و اندازه کوچک تری دارند. این نوع سیستم ها برای آپارتمان ها و خانه های ویلایی گزینه مناسبی به شمار می آیند. همچنین این نوع هواساز ایرواشر برای نصب تنها به یک پایه مناسب نیاز دارد و در پشت بام نصب می شود.

اجزای سازنده هواساز ایرواشر خانگی بالا زن

نگاهی بر اجزای سازنده هواساز ایرواشر خانگی بالا زن

بهتر است بدانید این نوع هواساز ایرواشر از اجزای مختلفی ساخته شده است، از اینرو بد نیست به صورت مختصر نگاهی به این اجزا داشته باشیم. کویل گرمایی مسی و فولادی از جمله اجزای این نوع سیستم تهویه هستند. از کویل فولادی برای وصل شدن به بخار و از کویل گرمایی مسی جهت وصل شدن به آبگرم استفاده می شود. از دیگر اجزای مختلف این دستگاه کاربردی می توان به دمپر هوای آزاد و سیرکوله از جنس آلومینیوم اشاره کرد. شبکه قطره گیر از جنس پی وی سی یا گالوانیزه نیز در ساختار این نوع سیستم تعبیه شده است.
در این نوع سیستم تهویه یک اتاقک هوا شور نیز قرار دارد. این اتاقک مجهز به افشانک و بست به منظور پاشش آب و خنک کردن هوا است. همچنین در زیر نازل ها یک تشتک جهت جمع آوری آب اضافه پاشش شده قرار دارد. بهتر است بدانید در ساختار این نوع سیستم یک پیش فیلتر نیز به منظور جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار و حشرات تعبیه شده است. دریچه بازدید، موتور و پمپ نیز از دیگر اجزای مختلف این سیستم تهویه هستند. همچنین در ساختار این نوع هواساز ایرواشر به منظور تصفیه هوای تولید شده و دمیدن آن در فضا از یک اتاقک فن استفاده شده است.

مزیت های هواساز ایرواشر خانگی بالا زن

نگاهی بر مزیت های هواساز ایرواشر خانگی بالا زن

استفاده از هواساز ایرواشر خانگی بالا زن از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. استفاده از این نوع سیستم تهویه به نوعی باعث صرفه‌ جویی در خرید وسایل سرمایشی، گرمایشی و تهویه کننده می شود. از دیگر مزیت های این نوع سیستم می توان به راندمان بالای آن اشاره داشت. همچنین جهت تولید هوای پاک در ساختار این سیستم ها از چندین فیلتر استفاده می شود. نصب و راه اندازی آسان از دیگر مزایای هواساز ایرواشر خانگی است.
جهت نصب این سیستم تهویه به لوله کشی و کانال‌ کشی های اضافی نیازی نیست. همچنین سر و صدا و مصرف برق کم نیز از مزیت های دیگر استفاده از این نوع سیستم است. از دیگر مزیت های این نوع هواساز ایرواشر می توان به تعیین برنامه و قابلیت تنظیم دمای هوا آن اشاره داشت. تعمیرات و نگهداری آسان نیز از دیگر ویژگی مهم این نوع سیستم تهویه به شمار می آید.
از آنجا که قطعات به کار رفته در این سیستم تهویه از قیمت بالایی برخوردار نمی باشند، درصورت خراب شدن می توان با کمترین هزینه آن ها را تعمیر و یا تعویض کرد. استفاده از این نوع هواساز ایرواشر بخش بسیار کمی از فضای خانه را اشغال می کند. در این نوع سیستم هوا به سمت بالا فوت می شود، از اینرو با این ویژگی هوای یکنواختی در محیط ایجاد می شود. این نوع سیستم بهترین جایگزین برای سیستم های متداول گرمایشی یعنی بخاری و رادیاتور به شمار می آید.