هواساز ایرواشر صنعتی

هواساز ایرواشر صنعتی یکی از سیستم های تهویه مطبوع از نوع تبخیری است. این نوع سیستم تهویه علاوه بر تنظیم دما، جریان هوای ورودی را با استفاده از متدهای فیلتراسیون به بهترین شکل پاکسازی می کند. این دستگاه قدرت و ظرفیت بسیار بالایی دارد، از اینرو گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در مکان های عمومی، محیط های صنعتی و سالن های تولیدی به شمار می آید.

ایرواشر صنعتی

آشنایی هر چه بیشتر با هواساز ایرواشر صنعتی و مزایای آن

سیستم های تهویه مطبوع یکی از ملزومات ساختمان های صنعتی، بزرگ، عمومی و تجاری به شمار می آیند. این سیستم ها در اقسام و انواع مختلفی به منظور دنبال کردن اهداف مشخصی تولید و به بازار عرضه شده اند. هواساز ایرواشر صنعتی از جمله این سیستم ها بوده که قادر است نیازهای کاربران را به بهترین شکل تأمین کند. بهتر است بدانید این دستگاه در واقع تلفیقی از یک تصفیه کننده و مرطوب کننده هوا است.
امروزه می توان شاهد استفاده از این نوع سیستم های تهویه در مکان های مختلفی همچون مساجد، گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ، سالن های ورزشی، ساختمان های اداری و تجاری بزرگ، هتل ها، کارخانه ها، مرغ داری ها و … بود.
این سیستم های تهویه با توجه به ظرفیت هوادهی مورد نیاز معمولا در ابعاد و ظرفیت های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می شوند. این دستگاه کاربردی به دلیل داشتن سازگاری با آب و هوای اکثر مناطق کشور مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. همچنین از دیگر مزیت های این نوع سیستم های تهویه مطبوع می توان به مقرون به صرفه بودن آن ها اشاره کرد.
هزینه های نگهداری و تعمیر این سیستم تهویه مطبوع به مراتب کمتر از سیستم هایی همچون کولر گازی و چیلر است. با استفاده از این دستگاه به راحتی می توان هوایی مطبوع و عاری از هرگونه گرد و غبار و ذرات در محیط ایجاد کرد. همچنین استفاده از این دستگاه باعث افزایش و کنترل رطوبت موجود در محیط های صنعتی می شود. از دیگر مزیت های این سیستم می توان به کاهش و کنترل مواد مضر و آلاینده ها در جریان هوای محیط اشاره کرد. از دیگر قابلیت های این دستگاه تأمین گرمایش و سرمایش محیط به بهترین شکل است.

نحوه عملکرد هواساز ایرواشر صنعتی

بهتر است بدانید هواساز ایرواشر صنعتی از اجزای مهمی همچون نازل ها، فن، کویل آب گرم، تیغه های قطره گیر، دیفیوزر، بدنه، دریچه و فیلتر تصفیه هوا تشکیل شده است. نازل های این دستگاه کاربردی از جنس ABS با دهانه خروجی ضد رسوب ساخته شده اند. همچنین هواساز ایرواشر صنعتی مجهز به سیستم های مختلفی مانند رطوبت سنج، سیستم کنترل دی اکسید کربن و مه پاش است. این دستگاه در ابتدا با استفاده از فن های بکوارد هوای محیط بیرون از ساختمان را به داخل هواساز مکش می کند. در مرحله بعد فن هوا را از طریق دریچه ها و دمپرها به محفظه فیلترها انتقال می دهد.
در محفظه فیلترها ذرات معلق در هوا همچون ویروس ها، باکتری ها، گرد و غبار و میکروب‌ ها ابتدا جداسازی می شوند و بعد از عبور هوا از فیلتر، هوا مرطوب و خنک می شود. این هوای تمیز و عاری از هرگونه ذرات براساس نیاز توسط چیلر یا پکیج خنک‌ کن و یا کویل های سرمایش سرد می شود. همچنین هوای تصفیه شده در فصل زمستان با استفاده از کویل های مرتبط توسط المنت های حرارتی و یا یک بویلر گرم می شود و گرمای فضای را به بهترین شکل تأمین می کند. این نوع سیستم از نظر نحوه عملکرد و ساختار کلی دارای عملکرد مشابه با دستگاه های خانگی است. اما میزان هوای بازیابی شده یا برگشتی در هواساز ایرواشر صنعتی بالا می باشد، زیرا محیط های صنعتی به دلیل بزرگی ابعاد سالن حجم بیشتری هوا دارند.