هواساز ایرواشر خانگی

هواساز ایرواشر خانگی مانند هواساز معمولی است با این تفاوت که سیستم سرمایش آن از نوع تبخیری است یعنی به جای استفاده از کویل سرمایشی، از سیستم ایرواشر استفاده می کند. به همین علت سیستم چیلر و کویل برودتی ندارد و استفاده از آن بسیار اقتصادی است. این دستگاه علاوه بر تنظیم دمای هوا می تواند با استفاده از فیلتر، آلودگی و گرد و غبار موجود در محیط را از بین ببرد.

ایرواشر خانگی

طرز کار هواساز ایرواشر خانگی

برای ایجاد گرمایش در زمستان از کویل آب گرم استفاده می شود. سیستم پکیج یا موتورخانه، آب را گرم می کند و آن را به کویل می فرستد و کویل را گرم می کند. هوا با عبور از کویل گرم و با چرخش فن در محیط توزیع می شود.
برای ایجاد سرمایش در تابستان، یک پمپ آب درون دستگاه قرار داده شده است که آب را پمپاژ می کند. سپس آب وارد نازل های آب پاش می شود و این نازل ها آب پمپاژ شده را با فشار زیاد در مسیر عبور هوا اسپری و ذرات ریز آب با هوا برخورد می کنند. بعد از برخورد با هوا گرمای هوا را می گیرند و تبخیر می شوند. به این ترتیب دمای هوا را کاهش می دهند و دستگاه، این هوای خنک شده را به داخل محیط ساختمان می فرستد. به این روش سرمایش، روش تبخیری می گویند. با این کار علاوه بر کاهش دادن دمای هوا، رطوبت موجود در آن نیز افزایش می یابد.

تماس جهت خرید: 95 64  2269 -021

 

انواع هواساز ایرواشر خانگی

  •  ایرواشر خانگی پشت بامی: ظاهر آن شبیه به ایرواشر های صنعتی است ولی نسبت به آن ها اندازه کوچکتر و ظرفیت کمتری دارد. همانطور که از اسم این دستگاه پیداست، در پشت بام نصب می شود و برای نصب آن فقط به یک پایه مناسب نیاز داریم.
  • ایرواشر خانگی زیر سقفی: ابعاد آن بسیار کوچک است اما ظرفیت و کارایی مشابه با مدل پشت بامی دارد. این محصول معمولا در زیر سقف بالکن نصب می شود و به کانال کشی بین طبقات نیازی ندارد.
  • ایرواشر خانگی ایستاده: اگر امکان نصب کردن در سقف وجود نداشته باشد می توان از مدل ایستاده آن استفاده کرد. این دستگاه را معمولا در بالکن و پاسیو قرار می دهند و طراحی آن به گونه ای است که فضای کمی را اشغال کند.

اجزای سازنده هواساز ایرواشر خانگی

  • بدنه اصلی: معمولا از ورقی ساده و سبک ساخته می شود که اجزای درونی دستگاه را در خود جای داده است.
  • فن: یکی از مهم ترین بخش های این دستگاه است.
  • کویل: برای ایجاد گرما از کویل گرمایشی استفاده می شود.
  • فیلتراسیون: دستگاه ایرواشر از انواع مختلف فیلتر مانند: فلزی، پلی اتیلن، کیسه ای، آلومنیومی قابل شستشو و غیره استفاده می کند.
  • دریچه: به طور کلی چهار دریچه در بدنه ی آن به کار می رود. یک دریچه مخصوص هوای تازه، یکی برای خروج هوای برگشتی و دو دریچه برای انتقال هوای رفت و برگشت در آن وجود دارد.
  • سیستم خنک کننده تبخیری: شامل تشت آب و پمپ و نازل ها است که به عنوان سیستم سرمایشی به کار می رود.
  • نازل های آب پاش: وظیفه پودری کردن آب و پاشیدن آن را برعهده دارند.

مزایای استفاده از هواساز ایرواشر خانگی

هواساز ایرواشر خانگی در مصرف انرژی بهینه است و به دلیل عدم نیاز به چیلر، در مقایسه با کولر گازی قیمت کمتری دارد. این وسیله به سیستم گرمایشی مجزا نیازی ندارد و قابلیت استفاده از آب گرم موتورخانه را دارد. نحوه پمپاژ آب در آن، به صورت پودری است که باعث کاهش مصرف آب می شود. از دیگر مزیت های این دستگاه می توان به آلودگی صوتی کم و همچنین توانایی افزایش رطوبت در تابستان، به خصوص در مناطق گرم و خشک اشاره کرد.