داکت اسپیلت سقفی توکار کویل گرمایشی مجزا

داکت اسپیلت سقفی توکار کویل گرمایشی مجزا یکی از مدل های داکت اسپلیت سقفی است که به صورت توکار نصب و اجرا می شود و برای ایجاد تهویه گرم نیاز به یک کوئل گرمایشی مجزا دارد. داکت اسپیلت های سقفی انتخابی عالی برای منازلی هستند که هم نیاز به تهویه دارند و هم می خواهند فضای آن ها شیک و شکیل باقی بماند.

داکت اسپلیت سقفی توکار کوئل گرمایشی مجزا

کاربرد سقفی توکار کویل گرمایشی مجزا

اگر به دنبال داکت اسپیلتی با عملکرد بهینه و در عین حال زیبا هستند، سقفی توکار یکی از بهترین انتخاب های شماست. داکت اسپلیت های سقفی به علت قرار داشتن در سقف، جریان هوا را از بالای اتاق وارد فضای داخلی می کنند و به همین دلیل راندمان تهویه آن ها به مراتب بالا تر از اسپلیت ها و چیلر های شوفاژی یا ایستاده است.
از سوی دیگر داکت اسپیلت سقفی توکار با کوئل گرمایشی مجزا به صورت توکار نصب می شود تا زیبایی فضای داخلی شما را حفظ کند. به این ترتیب از اشغال فضای داخلی شما نیز جلوگیری می شود و دیگر نیاز نیست فضای بزرگی را به داکت اسپلیت و متعلقات آن اختصاص بدهید.
مزیت دیگر داکت اسپیلت سقفی توکار کوئل گرمایشی مجزا، امکان تعیین و انتخاب کوئل گرمایشی به صورت جداگانه برای خود مشتری است. برخی از منازل سیستم های گرمایشی مجزایی دارند یا ممکن است در مواردی مشتری نیاز به کوئل گرمایشی قدرتمندی نداشته باشد. در چنین مواقعی انتخاب و خرید داکت اسپیلت سقفی توکار کوئل گرمایشی مجزا انتخابی عالی است تا با انتخاب کوئل گرمایشی متناسب با کاربرد خود یک سیستم تهویه مطبوع ایده آل داشته باشید.

مشخصات سقفی توکار کوئل گرمایشی مجزا

مشخصات سقفی توکار کویل گرمایشی مجزا

داکت اسپیلت های سقفی اغلب توان و ظرفیتی بین 18000 تا 60000 BTU/H دارند. هرچند این ظرفیت ممکن است در برخی از برند ها کمی بالاتر یا کمی پایینتر باشد. هرچقدر فضای شما بزرگتر باشد نیاز به داکت اسپلیت سقفی قوی تر و با ظرفیت بالاتری خواهید داشت. شما می توانید به منظور دریافت مشاوره در زمینه انتخاب اسپلیتی با توان ایده آل برای فضای شما از متخصصان این حوزه کمک بخواهید.
داکت اسپیلت سقفی توکار به شکلی طراحی و ساخته شده است که بخش اصلی هواساز آن درون سقف قرار می گیرد و به اصطلاح توکار نصب می شود. به این ترتیب ظاهر بزرگ و نه چندان زیبای داکت اسپلیت پنهان می شود و تنها خروجی آن بر روی سقف قرار می گیرد. این موضوع به زیبایی منزل کمک زیادی می کند.
داکت اسپیلت وظیفه اصلی هواسازی را بر عهده دارد اما تنظیم دمای این هوا و ایجاد تهویه مطبوع سرد و گرم بر عهده بخشی به نام کوئل است. کوئل که به انضمام فن آن به نام فن کوئل شناخته می شود می تواند هوای سرد و گرم را با دمای دلخواه تنظیم و تهویه کند. داکت اسپیلت سقفی توکار ممکن است همراه با کوئل و به صورت کوئل سرخود یا بدون داشتن کوئل و با داشتن کوئل مجزا ساخته شود.
داکت اسپیلت سقفی توکار کوئل گرمایشی مجزا در حقیقت دستگاهی است که همه ویژگی های داکت اسپیلت سقفی توکار را دارد ولی کوئل گرمایشی آن باید به صورت مجزا از دستگاه کار کند. این موضوع ممکن است از جهتی باعث پیچیده تر شدن سیستم تهویه مطبوع ساختمان شما شود، اما دست شما را در انتخابی کوئلی با مشخصات دلخواه باز می گذارد.
کوئل یا کویل در حقیقت یک سیستم مشبک از لوله هایی با جنس مخصوص و متناسب با انتقال حرارت مثل مس است که با عبور سیال های گرم یا سرد، دمای محیط اطراف پیچه ها را تنظیم می کنند. برای کوئل گرمایشی اغلب از لوله های حاوی آب گرم و برای کوئل های سرمایشی از اواپراتور استفاده می شود تا با انتقال دما از بخار آب، محیط را خنک کند