سردخانه زیر صفر

مشخصات سردخانه زیر صفر

مشخصات سردخانه زیر صفر

سردخانه زیر صفر برای نگهداری محصولاتی کاربرد دارد که به دمای پایین تر از دمای نقطه انجمادشان نیاز دارند. ظرفیت و ابعاد سردخانه های زیر صفر متفاوت است. کاربرد این نوع سردخانه در فروشگاه ها، کشتارگاه های کوچک و بزرگ است.
سردخانه هایی که برای دمای زیر صفر طراحی می شوند دارای توان یا ظرفیتی معادل 1.5 الی 70 اسب بخار هستند. کاربرد سردخانه در انتخاب توان آن موثر است. سیستم سرمایشی سردخانه های با سایز کوچک فریونی می باشد. اما برای سیستم های با ابعاد بزرگ از سیستم آمونیاکی استفاده می کنند.
در واقع بار برودتی این نوع سردخانه ها زیاد است. به همین دلیل برای تولید سردخانه های زیر صفر از مبردهای طبیعی مانند آمونیاک استفاده می کنند. در برخی مواقع این نوع سردخانه ها را سردخانه های آمونیاکی می نامند.
دمای مورد نظر برای این سردخانه اغلب بین 18- تا 30- درجه سانتی گراد می باشد. این نوع سردخانه از کمپرسور، تابلو برق، شیرآلات، کندانسور، اواپراتور، اتصالات و لوازم کنترلی تشکیل شده است. کمپرسور سردخانه های زیر صفر متناسب با بار برودتی و ظرفیت سردخانه انتخاب می شود. معمولا به دلیل بار برودتی زیاد از کمپرسورهای دو مرحله ای استفاده می کنند.
سردخانه های زیر صفر با توجه به نوع محصول دمای محیط خود را به چندین درجه زیر صفر می رسانند. در واقع شرایطی را ایجاد می کنند که مانع از فساد بافت محصول می شود. در اینصورت شما می توانید به مدت طولانی از محصول خود نگهداری کنید.

تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: 02122694016

انواع سردخانه های زیر صفر

سردخانه زیر صفر در انواع مختلف در بازار موجود است. انواع مختلف سردخانه زیر صفر برحسب ابعاد و مکانیزم در سه نوع پرتابل، کانکسی و اتاقکی وجود دارد. سردخانه پرتابل اندازه خیلی بزرگی ندارد. به همین دلیل این نوع سردخانه قابلیت حمل دارد. شما در صورت نیاز می توانید این نوع سردخانه را جا به جا کنید.
سردخانه کانکسی یا محفظه ای از کاربرد گسترده تری برخوردار است. به همین دلیل آمار خرید این نوع سردخانه نسبت به انواع دیگر بیشتر می باشد. معمولا از این نوع سردخانه در فروشگاه های بزرگ استفاده می کنند.
نوع دیگر سردخانه های زیر صفر سردخانه اتاقی، سوله ای و یا سردخانه صنعتی مستقر است. در واقع این مدل سردخانه یک محیط از پیش ساخته شده می باشد. این محیط مجهز به ابزارهای سردسازی است. همچنین دیوارهای آن به طور کامل عایق هستند. در اینصورت هیچگونه اتلاف انرژی نخواهید داشت. یکی از مثال های بارز برای این مجموعه سردخانه های میوه است. ابعاد این نوع سرد خانه وسیع می باشد. این مدل سردخانه ها ثابت و فیکس هستند، بنابراین امکان جا به جایی آن ها وجود ندارد.
این نوع سردخانه براساس سیستم تبرید به دو نوع آمونیاکی و فریونی تقسیم می شوند. سیستم آمونیاکی در حجم وسیع پاسخگوی نیاز کاربران است. این مدل سردخانه از خاصیت سردکنندگی بیشتری برخوردار هستند. همچنین هیچگونه اثر مخربی بر محیط زیست ندارد. به همین دلیل دوستداران محیط زیست طرفدار سردخانه های آمونیاکی هستند.
میزان مصرف برق در این مدل سردخانه ها کم است. همچنین نیازی به نصب لوله های با قطر زیاد در این نوع سرد خانه نیست. اما گاز آمونیاک خاصیت اشتعال دارد، بنابراین این سیستم باید مدام چک شود. سردخانه های فریونی برای ابعاد کوچک تا متوسط کاربرد دارد. ترکیب فریون سمی نیست و قابلیت اشتعال ندارد. اما قیمت آن ها نسبت به سردخانه های آمونیاکی گران تر است. سیستم های فریونی اثر مخربی بر محیط زیست دارند.

اجرای سردخانه زیرصفر با هزینه مناسب

احداث سردخانه جهت نگهداری مواد غذایی، بستنی، گوشت، مرغ روز به روز در حال افزایش است. انتخاب تجهیزات مناسب در طراحی و نصب اصولی سردخانه کمک شایانی به صاحبان سردخانه در مدیریت بهتر کسب و کار خواهد کرد. یکی از موارد بسیار مهم در تصمیم گیری هزینه ساخت سردخانه است. عوامل مختلفی بر هزینه اجرای سردخانه زیر صفر موثر می باشند. اما از اصلی ترین عوامل ابعاد و دمای سردخانه است.
استفاده از تجهیزات با کیفیت و دارای اصالت سبب کاهش هزینه های پس از نصب خواهد شد. می توان گفت قیمت سردخانه تابع برند تجهیزات و کیفیت آن ها است. هر چقدر کیفیت تجهیزات مورد استفاده بیشتر باشد، قیمت سردخانه افزایش پیدا خواهد کرد. توصیه می کنیم کیفیت را فدای قیمت نکنید زیرا طول عمر محصول با کیفیت طولانی تر است.
ما با توجه به سابقه مورد اعتماد و تجربه کاری خود تأمین کننده انواع تجهیزات سردخانه ای با کیفیت بالا و ابعاد گوناگون هستیم. ما تولیدات و خدمات خود را با کیفیت بالا و هزینه مناسب به شما ارائه می دهیم. شما با پرداخت هزینه مناسب می توانید از کیفیت محصولات ما بهره مند شوید.

در چه مواردی از سردخانه زیر صفر استفاده کنیم؟

سردخانه زیر صفر یک نوع سردخانه صنعتی می باشد که برای ترکیبات و موادی طراحی شده است که نیاز به منجمد شدن دارند. برای مثال مواد پروتئینی در دماهای بالای صفر و کمی پایین صفر دوام کوتاهی دارند. در اینصورت به سمت فاسد شدن پیش خواهند رفت. حتی میوه ها هم در چنین شرایطی فاسد می شوند. سردخانه های موجود در بستنی فروشی ها و حتی فریزرهای خانگی نمونه بارز سردخانه های زیر صفر هستند.
بسیاری از مواد غذایی تا رسیدن به مراکز توزیع کالا باید در دمای پایین نگهداری شوند. از طرفی با افزایش جمعیت و گسترش صنعت توزیع مواد غذایی فاسد شدنی از محل تولید تا محل مصرف سبب بروز مشکلاتی برای صنعتگران شده است. شرکت های مواد غذایی برای رفع این مشکل اقدام به خرید سردخانه می کنند.
توزیع کنندگان و عمده فروشان جهت حفظ کیفیت محصولات خود از سردخانه های زیر صفر استفاده می کنند. با استفاده از این نوع سردخانه ها می توان کیفیت محصول را تا زمان عرضه به بازار حفظ کرد. این سردخانه برای نگهداری گوشت، بستنی، میگو، ماهی، مرغ، سبزی ها، انواع سبزیجات و همبرگر کاربرد دارد.