سردخانه بالای صفر

مشخصات سردخانه بالای صفر

مشخصات فنی سردخانه بالای صفر

سردخانه بالای صفر از یکسری مشخصات فنی خاص برخوردار است، از این رو نگاهی مختصر به برخی از این نوع سردخانه صنعتی خواهیم داشت. اجزای اصلی این نوع سردخانه شامل اواپراتور، کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط می شود. سیستم استفاده شده در این نوع سردخانه از نوع تبرید تراکمی است. چهار مرحله تراکم، چگالش، انبساط و تبخیر در این دستگاه صورت می گیرد. مبردهای فریونی و آمونیاکی از جمله مبردهای مورد استفاده در این نوع سردخانه هستند.
از مبردهای آمونیاکی اغلب برای سردخانه های بزرگ استفاده می شود. همچنین مبردهای آمونیاکی به دلیل دارا بودن خاصیت سمی خطرناک هستند، از اینرو مبردهای فریونی به طور گسترده تری مورد استفاده قرار می گیرند. نوع عایق به کار رفته در این نوع سردخانه پلی اورتان تزریقی است. همچنین ظرفیت این دستگاه متناسب با نیاز مشتری متغیر می باشد. در این سردخانه یک تابلو فرمان کاملا اتوماتیک با قطعات تله مکانیک طراحی شده است. این تابلو فرمان یک نشانگر دیجیتالی و سنسور دمای اتوماتیک دقیق دارد.
سردخانه های بالای صفر را می توانید در طول های 2، 4 الی 8 متری سفارش دهید. از ساندویچ پانل با ضخامت 10 الی 15 سانتی متر در بدنه این سردخانه استفاده شده است. همچنین برق مصرفی این تجهیزات از نوع 3 فاز یا تک فاز می باشد. جنس شاسی های استفاده شده در این سردخانه از نوع فولاد است. همچنین این دستگاه یک کندانسور هوایی دارد. سردخانه های بالای صفر پرتابل بوده و با استفاده از جرثقیل قابل حمل هستند. همچنین از ویژگی های بدنه داخلی این دستگاه می توان به ضد قارچ، ضد باکتری و ضد آب بودن آن اشاره کرد.

تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: 02122694016

کاربردهای سردخانه بالای صفر

بهتر است بدانید سردخانه بالای صفر به طور گسترده ای در صنایع استفاده می شود. در واقع این تجهیزات بهترین گزینه جهت استفاده در صنایعی هستند که با مواد و ترکیبات غذایی در ارتباط اند. این دستگاه دارای بیشترین کاربرد جهت نگهداری محصولاتی است که به دمای بالاتر از صفر نیاز دارند. برای مثال جهت نگهداری محصولات لبنی، میوه جات، سبزیجات، داروها و … مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه می توان شاهد استفاده وسیعی از این نوع سردخانه در رستوران ها، فروشگاه ها، هتل ها، هایپر مارکت ها و … بود.
از دیگر کاربردهای این تجهیزات می توان به استفاده از آن ها در صنایع داروسازی اشاره کرد. در واقع این نوع سردخانه به جهت نگهداری مطلوب دارو دارای بیشترین استفاده است. این دستگاه قادر است دمایی در رنج ۲ الی ۸ درجه سانتی گراد را برای داروها فراهم کند. در حالت کلی این دستگاه دارای بیشترین کاربرد و استفاده در فضاهایی است که کاربر به دمای غیر انجمادی نیاز دارد. همچنین از این نوع سردخانه به منظور انبارداری موادی همچون میوه ها و سبزیجات در مدت زمان طولانی استفاده می شود. این دستگاه دارای کاربرد جهت نگهداری ترکیبات غذایی و پروتئین در مدت زمان کوتاه است.

 

قیمت اجرای سردخانه بالای صفر مناسب

قیمت اجرای سردخانه بالای صفر را نمی توان به صورت دقیق مشخص کرد، چرا که به فاکتورها و عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل تأثیرگذار می توان به نوع سردخانه اشاره کرد. سردخانه های بالای صفر در انواع مختلف اتاقی، کانتینری، آمونیاکی و فریونی تولید و عرضه می شوند. ابعاد سردخانه نیز از دیگر فاکتورهای تأثیر گذار به شمار می آید. به هر اندازه که ابعاد سردخانه بزرگ تر باشد، هزینه های ساخت و اجرای آن نیز بالاتر است.
از دیگر عواملی که بر روی قیمت تمام شده این نوع سردخانه اثر می گذارد عبارتند از: تابلو برق استفاده شده، نوع کندانسور، نوع شیرآلات، تجهیزات کنترلی به کار رفته، نوع کمپرسور، نوع ساندویچ پنل ها و اواپراتور سردخانه. در کنار موارد ذکر شده قیمت ساخت این نوع سردخانه به کیفیت تجهیزات، برند و گارانتی تجهیزات به کار رفته در آن وابسته است. با انتخاب تیم حرفه ای ما در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست، زیرا گروه ما این نوع سردخانه را با قیمت بسیار مناسب و بالاترین کیفیت برای شما اجرا می کند.

 

استانداردهای سردخانه بالای صفر

بهتر است بدانید دمای مخصوص سردخانه بالای صفر دمای بالاتر از نقطه انجماد است. از آنجا که برخی از میکروارگانیسم ها در دمای پایین از قابلیت رشد و تکثیر برخوردار هستند، به منظور جلوگیری از رشد این میکروارگانیسم ها بهتر است از نور فرابنفش استفاده شود. مکان احداث سردخانه از اهمیت بالایی برخوردار است، از اینرو بهترین مکان جهت ایجاد این سردخانه ها همکف می باشد. استفاده از لامپ های کم مصرف برای ایجاد روشنایی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
یکی از مواردی که در استاندارد سردخانه اهمیت بسیار زیادی دارد، دمای آن است. این دما لازم است مطابق با مواد داخل سردخانه کم یا زیاد شود. استفاده از تهویه های مناسب به منظور گردش هوا از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین نگهداری محصولات غذایی به روش استاندارد تأثیر بسزایی در کاهش فساد و ماندگاری آن ها دارد. درجه بندی محصولات یکی از استانداردهای مورد نیاز جهت نگهداری آن ها است. همچنین لازم است دمای اولیه سردخانه قبل از قرارگیری و انبار شدن میوه ها و سبزیجات کاهش پیدا کند.