عیب های رایج در چیلر های تراکمی

عیب های رایج در چیلرهای تراکمی

قبل از عیب یابی چیلر تراکمی بهتر است با انواع مختلف این عیوب آشنا شوید. در ادامه نگاهی مختصر به برخی از عیب های رایج همچون صدای زیاد کمپرسور، روشن نشدن کمپرسور دستگاه، قطع شدن سیستم بر اثر افزایش فشار، تولید سرمای بسیار کم سیستم و کار کردن دائمی و بدون وقفه کمپرسور خواهیم داشت.

 

صدای زیاد کمپرسور نشانه عیب چیلر تراکمی

یکی از عیب های رایج در چیلرهای تراکمی، صدای زیاد کمپرسور است. این مشکل به دلایل متعددی به وجود می آید. یکی از این دلایل، زیاد بودن شارژ گاز سیستم است. همچنین معیوب بودن اویل پمپ، از دیگر دلایل به وجود آمدن این مشکل است. از دیگر عوامل موثر در ایجاد این مشکل، می توان به خراب شدن یاتاقان های ثابت یا متحرک اشاره کرد. در واقع دلیل اصلی خرابی های کمپرسور، به کمبود روغن در کمپرسور مربوط می شود.

 

روشن نشدن کمپرسور دستگاه درعیب یابی چیلر تراکمی

از دیگر عیب های رایج در این نوع چیلرها، روشن نشدن کمپرسور دستگاه است. این مشکل ممکن است به دلیل آسیب دیدگی کمپرسور به وجود بیاید. متصل نبودن برق کمپرسور و یا باز بودن کلید و یا فیوز آن، از دیگر عوامل ایجاد کننده این مشکل هستند. باز بودن یا آسیب دیدگی سوئیچ کنترل فشار روغن نیز، از دیگر دلایل روشن نشدن کمپرسور است. همچنین در صورتی که سوئیچ فشار بالا یا پایین دچار آسیب شود و یا باز باشد این مشکل ایجاد می شود. بسته نبودن کنتاکت کمپرسور و باز بودن حفاظت حرارتی داخلی کمپرسور نیز، از دیگر عوامل ایجاد کننده این مشکل به شمار می آیند.

 

قطع شدن سیستم بر اثر افزایش فشار درعیب یابی چیلر تراکمی

از دیگر عیب هایی که ممکن است برای چیلرهای تراکمی به وجود آید، می توان به قطع شدن سیستم بر اثر افزایش فشار اشاره کرد. در مواقعی که شیر انبساط دچار خرابی شود، این مشکل به وجود می آید. همچنین خراب شدن کلید کنترل فشار بالا، از دیگر دلایل ایجاد کننده این عیب است. در صورتی که مبرد اضافی در سیستم وجود داشته باشد، سیستم قطع می شود. همچنین چیلرهای تراکمی زمانی که آب در مسیر برج خنک کننده وجود نداشته باشد و یا پمپ برج خنک کننده کار نکند، دچار قطعی و اختلال در عملکرد می شوند. عمل نکردن موتور فن برج خنک کننده و رسوب گرفتن لوله های کندانسور از دیگر عواملی هستند که باعث می شوند سیستم قطع شود.

 

سیستم سرمای بسیار کم و یا اصلا هیچ سرمایی ایجاد نمی کند

در ادامه مبحث عیب یابی چیلر تراکمی با دیگر عیب های رایج این سیستم آشنا خواهیم شد. در صورت استفاده از چیلرهای تراکمی ممکن است این سیستم، سرمای بسیار کمی را تولید کند و یا اصلا هیچ سرمایی تولید نکند. نیم سوز شدن الکتروموتور یکی از دلایل ایجاد کننده این مشکل محسوب می شود. همچنین رسوب گرفتن لوله های کندانسور موجب می شود تا سیستم، سرمای بسیار کمی را تولید کند.
کم بودن شارژ گاز سیستم از حد معمول نیز از دیگر عواملی است که منجر می شود سیستم سرمای بسیار کمی را در فضا ایجاد کند. از دیگر دلایل که باعث می شود چیلر تراکمی هیچ سرمایی را تولید نکند، باز نگهداشتن مسیر Bypassتوسط شیر برقی است. همچنین از کار افتادن شیر انبساط نیز باعث می شود تا سیستم سرمایی تولید نکند.

 

کار کردن دائمی و بدون وقفه کمپرسور در عیب یابی چیلر تراکمی

در صورتی که ظرفیت چیلر از حد مورد نیاز کمتر باشد، کمپرسور بدون وقفه و به صورت دائمی کار می کند. از عوامل تاثیرگذار در بروز این مشکل، می توان به گرم بودن محیط، آلودگی کندانسور و عیب در شیر انبساط اشاره کرد.

 

راه حل مناسب برای رفع عیوب چیلرهای تراکمی

از آنجا که مهم ترین بخش هر ساختمانی چیلرهای تراکمی آن است، از این رو در صورتی که این سیستم ها دچار مشکل شوند زندگی ساکنان ساختمان دچار اختلال می شود. بهتر است این سیستم ها توسط متخصصان حرفه ای تحت بازدید دوره ای قرار بگیرند. همچنین در صورت خراب شدن نباید آنها را توسط افراد غیر متخصص تعمیر کرد. بهترین راه حل برای رفع عیوب چیلرهای تراکمی، کمک گرفتن از یک متخصص ماهر و مجرب است. شما برای رفع عیب چیلر تراکمی می توانید با مرکز ما تماس بگیرید. کارشناسان ما به بهترین شکل شما را راهنمایی خواهند کرد. مرکز ما از نیروهای متخصص و مجرب برای این کار بهره می برد.